A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner nem volt hajlandó nyilatkozni Verstappen Russell-lel történt vitatott 5-ös kanyaros ütközéséről, mivel még nem beszélt versenyzőjével, amikor a médiához fordult. Horner azonban magyarázatot adott két meghatározó eseményre, amelyek Verstappen frusztrációjának felforrósodásához vezettek.
Verstappen a 10. helyen végzett Spanyolországban, miután úgy tűnt, hogy dobogós helyezést érhet el a fölényes McLarenek mögött, amíg egy késői biztonsági autós újraindításnál Charles Leclerc meg nem előzte, és mielőtt George Russell nem ért volna hozzá az 1-es kanyarban.
Verstappen úgy tartotta meg a pozícióját, hogy kiment a pályáról, a Red Bull pedig azt javasolta neki, hogy adja vissza a pozíciót, hogy elkerülje a büntetést, mivel úgy érezték, Russellt illeti a pozíció. A holland ezután piros ködöt látott, és úgy tűnt, hogy visszaadja a pozíciót az 5-ös kanyarban, mielőtt kigyorsított és belement Russell autójának oldalába.
Ez így 10 másodperces büntetést, valamint három büntetőpontot hozott neki, ami azt jelenti, hogy egy büntetőpontra van az eltiltástól – legközelebb június 30-án évülnek el büntetőpontjai, így a következő két versenyhétvégén van igazán veszélyeztetett helyzetben.
Miután vasárnap nagyrészt nem volt hajlandó beszélni az incidensről, Verstappen másnap reggel a közösségi médiában nyilatkozott. „A gumiválasztásunk a futam végére és néhány megmozdulás a biztonsági autós újraindítás után táplálta a frusztrációmat, ami egy olyan akcióhoz vezetett, ami nem volt helyes és nem lett volna szabad megtörténnie” – mondta.